Sociala Medier

Skillnaden mellan internetmarknadsföring och sk. traditionell marknadsföring är Direkt respons!

Social media handlar inte om teknik, utan är ett sätt att kommunicera på – med hjälp av teknik!

Alla har nu möjlighet att driva sin egen mediekanal där monologer till grupper har ersatts med dialoger med individer. Sociala mediers betydelse har diskuteras mycket de senaste åren. Oavsett vad man tycker så finns det ett mervärde av att synas i dessa kanaler och genom att ständigt skicka ut relevanta nyhetsflöden om företaget, tjänster, produkter etc.

Ser ni nyttan av att finnas där era kunder, men även era konkurrenter, finns?

Jag hjälper företag att exponeras på rätt sätt i Sociala Medier.

Sociala medier är den typ av internetmarknadsföring som kanske är mest lämpad för er som vill nå ut direkt till konsumenter. Facebook, Twitter och Instagram är stora sociala medier med miljoner användare i alla möjliga målgrupper.
Att bevaka olika Sociala Medier kan också vara ett sätt att ”höra” de som snackar om t.ex. er produkt, tjänst mm.

Så… låt ert budskap börjat sprida sig på de sociala kanalerna. Artiklar, produkter och länkar som börjar vandra runt i sociala sammanhang på nätet är ovärderlig marknadsföring till en nästan obefintlig kostnad.

Det har alltid pratats om ert bolag. Konkurrenter och kunder har alltid vädrat sina åsikter. Skillnaden med de nya kommunikationskanalerna i Sociala Medier är att tankar om bolaget hörs och syns i bloggkommentarer, i svar på tweets, på öppna forum och i chattfunktioner.

Som bolag måste ni stå beredda att möta era kunders frågor och synpunkter i mycket större utsträckning idag.
Att lära sig att tackla detta på rätt sätt kan bli en stor konkurrensfördel för ert bolag. Välj att se fördelarna med att få veta brister och fel som kunderna påpekar. – Svara på kundernas ”svordomar” helt enkelt!

Klicka här för att begära en kostnadsfri offert